Kyriakos Liverdos Dental Clinic
Οδοντιατρική Κλινική Κυριάκου Λιβέρδου
Ειδικός Χειρουργός Στόματος, MSc Εμφυτευματολογία
Χειρουργός Οδοντίατρος, DDS
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (AUTH)
Αρχική Σελίδα
Κλινική
Οδοντίατρος
Πληροφορίες
  Γενικά για τα δόντια
  Παθήσεις του στόματος
  Οδοντική Τερηδόνα
  Περιοδοντική νόσος
  Ευαισθησία των δοντιών
  Οδηγίες στοματικής υγιεινής
  Λεύκανση δοντιών
Εμφυτεύματα
Επικοινωνία
Δήλωση Προστασίας

Περιοδοντική νόσος:

Περιοδοντική νόσος καλείται η νόσος που χαρακτηρίζεται από τη φλεγμονή που προσβάλει τους ιστούς που στηρίζουν τα δόντια, δηλαδή τα ούλα, τον περιρριζικό σύνδεσμο και το κόκαλο (φατνιακό οστό). Αποτελεί τη συχνότερη νόσο του ανθρωπίνου είδους και προσβάλει άτομα και των δύο φίλων όλων των ηλικιών.

Η ουλίτιδα αποτελεί την ηπιότερη έκφραση της περιοδοντικής νόσου. Είναι φλεγμονή των ούλων η οποία οφείλεται στην παρουσία οδοντικής πλάκας. Κληρονομικοί παράγοντες επηρεάζουν απλώς την προδιάθεση για εμφάνιση της νόσου. Χαρακτηριστικά της ουλίτιδας είναι το κοκκίνισμα των ούλων, το πρήξιμο των ούλων και η αιμορραγία κατά το βούρτσισμα των δοντιών. Αποτελεί αναστρέψιμη βλάβη, εφόσον επιτευχθεί απομάκρυνση της μικροβιακής πλάκας και διατήρηση ενός καλού επιπέδου στοματικής υγιεινής.

Αν η ουλίτιδα παραμείνει αθεράπευτη για μακρό χρονικό διάστημα δυνατό να μεταπέσει σε περιοδοντίτιδα (20% πιθανότητα). Η περιοδοντίτιδα είναι φλεγμονή και των υπόλοιπων περιοδοντικών ιστών που περιβάλλουν το δόντι, δηλαδή του περιρριζικού συνδέσμου και του οστού.

Φλεγμονή Ούλων
περιοδοντική νόσος

Στην περιοδοντίτιδα παρατηρείται καταστροφή του οστού που στηρίζει τα δόντια τα οποία σταδιακά και εφόσον δεν επέμβει ο οδοντίατρος χαλαρώνουν και τελικά πέφτουν.

Περιοδοντίτιδα
περιοδοντίτιδα

Συνήθως η περιοδοντίτιδα εμφανίζεται μετά την ηλικία των 35 ετών (περιοδοντίτιδα ενηλίκων). Βέβαια υπάρχουν διάφορες μορφές της νόσου οι οποίες μπορεί να εκδηλωθούν σε όλες τις ηλικίες ενώ δυνατό να έχουν και ραγδαία εξέλιξη (επιθετική περιοδοντίτιδα). Ένα μεγάλο ποσοστό των ενηλίκων ατόμων παρουσιάζει κάποια μορφή περιοδοντίτιδας.

Η περιοδοντίτιδα εξελίσσεται χωρίς έντονα συμπτώματα και κυρίως χωρίς σημαντικό πόνο. Γι’ αυτό ακριβώς το λόγο πολλοί άνθρωποι που πάσχουν από περιοδοντική νόσο δεν το γνωρίζουν. Η εξέλιξη της νόσου ποικίλει από άτομο σε άτομο αλλά και από δόντι σε δόντι στο ίδιο άτομο. Χωρίς την έγκαιρη παρέμβαση του οδοντιάτρου, η εξέλιξη της νόσου είναι απρόβλεπτη. Ο οδοντίατρος απομακρύνει παράγοντες οι οποίοι ευνοούν την κατακράτηση μικροβιακής πλάκας όπως είναι για παράδειγμα η πέτρα. Άτομα με συνωστισμένα δόντια συγκρατούν ευκολότερα πέτρα και πρέπει να επισκέπτονται συχνότερα τον οδοντίατρο για καθαρισμό. Η θεραπεία της περιοδοντικής νόσου αποσκοπεί στην αναστολή της εξέλιξης της νόσου και στη διατήρηση των δοντιών στη στοματική κοιλότητα.

Πρόληψη της περιοδοντικής νόσου:
Ο σημαντικότερος τρόπος πρόληψης της περιοδοντικής νόσου είναι ο έλεγχος και η απομάκρυνση της μικροβιακής πλάκας κάτι που επιτυγχάνεται με την εφαρμογή ενός σωστού προγράμματος στοματικής υγιεινής:

Λεωφόρος Αρχιεπισκόπου Μακαρίου ΙΙΙ 16, 1ος όροφος, γραφείο 101
• 2324 Λακατάμια • Τηλ. 22323131 • kyriakos@liverdosdental.com.cy